Oddělení celodenní péče zajišťuje službu každodenní preventivně výchovné docházky, která trvá zpravidla 6–8 týdnů a realizuje se na doporučení našeho ambulantního oddělení nebo jiných spolupracujících organizací. Docházka do střediska se uskutečňuje od pondělí do pátka. Děti docházejí do střediska na dopolední vyučování a odpolední volnočasové aktivity, kde je zabezpečena i školní příprava. Docházka do oddělení celodenní péče je dobrovolná a klient by měl být opět co nejvíce motivován. Uzavírá smlouva se zákonnými zástupci klienta a dítě se po ukončení celodenní služby vrací zpátky do rodiny.

Během celodenní docházky poskytujeme stravování typu: oběd, svačina, večeře.

Přednosti celodenní služby spočívají zejména v:

  • intenzivnější možnosti výchovně vzdělávacího působení na klienta
  • snadnějším poskytování okamžité zpětné vazby
  • dočasném zamezení negativního vlivu na dítě a vytržení klienta z jeho mnohdy rizikového prostředí
  • možnosti prožitku korektivních zkušeností
  • snadnějším nácviku žádoucích sociálních rolí
  • intenzivnější spolupráci a komunikaci s rodinou klienta (denně)

Hlavní nabízená náplň:

  1. 1. vzdělávací:
    • výuka probíhá ve třídách s nižším počtem žáků (maximálně 6 žáků)
    • klienti se učí podle vlastního výchovně vzdělávacího plánu, který mají ze své kmenové školy
    • děti jsou během pobytu zkoušeny a dostávají známky
    • v odpoledním programu probíhá každodenní školní příprava

    Uvedené činnosti jsou pod neustálým dohledem a korekcí kvalifikovaných pedagogů.

  2. 2. volnočasové, kde se snažíme dětem smysluplně vyplnit čas pomocí následujících aktivit:
    • sportovní aktivity (cyklistika, turistika, pohybové aktivity a hry, míčové hry venku i v tělocvičně)
    • volitelné kroužky (stolní tenis, kulečník, stolní fotbálek, keramika, žonglování, vytváření modelů aj.)

    Všechny uvedené aktivity probíhají pod metodickým dohledem odborných pracovníků SVP.

  3. 3. odborné:
    • spolupráce s rodinou, školou a dalšími institucemi (pracovníci sociálního odboru péče o dítě, policie, soudy)
    • skupinová a individuální terapie
    • nácvik sociálních dovedností a interakcí

    Ve své činnosti využíváme režimové, pro děti a mládež jasně čitelné prvky práce spojené se systémem výhod, vytváříme pravidelný režim dne.